Todellinen Merkitys Takana Nike-Logo
Markkinointi

Todellinen Merkitys Takana Nike-Logo

Spread the love

Nike-logo on niin tuttu meille, että emme ole enää kysymys, mitä se tarkoittaa. Mutta mitä siitä
niin sanottu ”swoosh” urheilu ja jalkineiden valmistaja?

Lakaistaan logo, yksi maailman tunnetuimmista tavaramerkeistä, joka perustettiin vuonna 1971, kun yhtiö perustettiin. Palkinnon paras suunnittelu meni täysin tuntematon 28-vuotias graafinen opiskelija Carolyn Davidson – ja lunastettu niukka $35. ”Swoosh” edustaa siipi jumalatar voitto ja eponym Nike. Kreikan mytologiassa, hän on pyhimys hallitsijat ja sotureita. Palvoa heitä lupasi onnistunut tulos taistelu. Veistoksia ja patsaita hän on usein kuvattu kanssa höyhenpeitteinen siivet ja lentää liike – symboliikkaa, että etiketissä Nike halusi käyttää sen urheilullinen yrityksen filosofiaa. Kuitenkin, yhtiö perustaja Philip Knight ei ollut kovin innostunut minimalistinen logo. Mutta koska hän halusi aloittaa Nike, hän oli tehnyt päätöksen ja Carolyn s ehdotuksen ostaa vähän rahaa.

Vuotta myöhemmin, kun miljoonat Amerikkalaiset käyttivät tuotteita ja sisällytetty Nike koukku osaksi heidän elämäntapaansa – osoittaa menestys yksinkertainen branding – Carolyn sai osansa brändin menestys. Nike julkisti varastossa tuntematon määrä, joka tänään on korvaamaton, ja teki nuori nainen, yksi rikkaimmista graafiset suunnittelijat historiassa. Muuten, englanti ”swoosh” tarkoittaa kirjaimellisesti ”melu” saksaksi, aivan kuten se tapahtuu kanssa räpyttely siivet, ja symboloi dynaamisuutta Amerikkalainen yhtiö.


Spread the love